Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



tirsdag den 10. april 2012

Watercolor, abstract I - vandfarve, abstrakt I

 
 
For some time I have been wanting to try out watercolors on my nails, so I bought a cheap set in a Tiger Store with 8 blocks of color.
It was fun, I can tell you, and now I cannot help but wondering if a better/more expensive kind of watercolors gives a different result. The colors seem “chalky” and best pigmented if I used them as dry as possible, way drier than you normally do with water colors/pastel colors. The bonus was cracks when it dried, and I find it cool for this “painting”.
Over my base coat I added a coat of China Glaze Sea Spray, and I randomly added the colors one by one. One coat of top coat isn’t enough to get a smooth surface, so I had to add 2, and frankly 3 coats would have been better. 
The next time I’ll use more water and let the colors blend/bleed more into each other, if I can make these water colors do so. 
What do you think?
Jeg har i nogen tid haft lyst til at prøve vandfarver på neglene, så jeg købte et billigt sæt farver i en Tiger butik med 8 runde farve blokke. 
Det var rigtigt sjovt, og nu kan jeg ikke lade være med at spekulere på om et bedre/dyrere mærke ville give et andet resultat. Farverne føles noget kridtagtige og var best pigmenteret hvis jeg brugte dem så tørre som mulig, meget mere tør end man normalt bruger vandfarve. Fordelen var så at det lidt tykke lag gav revner når det tørrede, og det synes jeg egentligt er lidt OK i dette ”maleri”.
Jeg malede over China Glaze Sea Spray, og jeg placerede vandfarverne tilfældigt, en efter en. Et lag toplak var ikke nok for at opnå en glat overflade, så jeg lagde to lag, men tre lag ville have givet et endnu bedre resultat.
Næste gang vil jeg prøve med mere vand og lade farverne smelte mere sammen, hvis jeg kan få det til at fungere med disse vandfarver.
Hvad synes du om resultatet?

29 kommentarer:

  1. It looks very nice!

    SvarSlet
  2. This looks so neat! I love watercolor nails!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, ScarsLikeLace, it's really fun to play with!

      Slet
  3. that looks really cool! I never thought of using actual watercolors on my nails before. Great idea :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, Samantha, I'm so glad you like it, you should try it :)

      Slet
  4. Wow,watercolors?I would never guess you can use them on the nails,but the result id super cool,I like it a lot:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Mimi, you should try it, it's super fun :)

      Slet
  5. Looks really nice! Great idea.

    SvarSlet
  6. Jeg synes det er rigtig fint!

    Du har altid så pæne hænder negle.. Nogle gode tips?

    Jeg bruger cuticle remover højst en gang måneden, men skubber dem altid mine neglebånd tilbage efter bad. Jeg bruger dagligt beauté pacifigue håndcreme, og burts bee's cuticle cream. Men håndcremen er for det første vildt dyr ift størrelsen... Har du ikke lyst til lave en guide eller noget? Eller bare gi mig nogle anbefalinger her ;-)

    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Doktor S, Burt Bees er rigtig god "nat creme" til neglene, men selvfølgelig osse om dagen, håndcreme behøver ikke være dyr, Matas Luxus Håndcreme er f.eks. et billigt og godt produkt - men det er i støbeskeen med hvilke produkter jeg har prøvet :)

      Slet
    2. Tak for svar :) Vil lure efter de stribede næste gang :)

      Slet
  7. Tusind tak, Christina - jeg ka' slet ikke lade være :)

    SvarSlet
  8. reminds me of beautiful stained glass windows. :) hugs*

    SvarSlet
    Svar
    1. Awww, yes, you are actually right, thanks Lydz :)

      Slet
  9. Very pretty combination! It's an interesting idea to use water colour paints on your nails, and I would very much like to see how they would look with more water mixed in. I'd love to see them blend a bit more.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, The Lacquer Tracker, it's on my to-do list, but I have the feeling I need to find a slightly better quality first...

      Slet
  10. Wow these are awesome Maria! BTW I tagged you in an award post xx

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much, aimeeus, that's very kind of you!

      Slet
  11. I've read that some crackle polishes are water-based, so it makes sense to me that actual watercolors would crack when applied to nails, too. Interesting idea--you're so creative!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Karen, I tried with some Pastel pencils, but could make it work, so next step was this. That's interesting, I didn't know that! But actually I'm not sure it cracked until I put my top coat over - I'll be more aware the next time I try...

      Slet
  12. someone is taking classes with picasso ;-D
    cool :-D

    SvarSlet
  13. I Love this, Gorgeous!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...