Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



søndag den 1. april 2012

Tiny pink flowers, 2 versions - små lyserøde blomster i 2 versioner

 
 
The base color is Essie Go Overboard topped with Essie As Gold as it gets. When dry I used acrylic color for the rest. I painted leaves/stems with a medium long striper, that I cut back, so that it’s very thin, I used grey, olive and a sage green, and the flowers I dotted with a light hand using pink acrylic, and I top coated with a matte, Essie Matte About You, you can see that result below the text..
IRL it looked really great, but the photos enlarge my nails about, so I thought that the flowers looked a bit too one dimensional, so the next day I added a little hot pink with a very fine (cut back) brush, and this time I top coated with a glossy tc, Seche Vite, the result above this text.
What do you prefer…?
Grundfarven er Essie Go Overboard toppet med et lag Essie As Gold as it gets. Da det var tørt malede jeg resten med akrylfarve. Jeg malede bladene/stilkene med en medium lang striper, som jeg har beskåret, så den er meget tynd. Jeg brugte grå, oliven og salviegrøn, og blomsterne prikkede jeg på med let hånd i pink, og til sidst topcoatede jeg med Essie Matte About You., det resultat ser du her under teksten.
I virkeligheden så det godt ud, men da billederne forstørrer mine små negle meget, syntes jeg at blomsterne så lidt for endimensionelle ud, så den næste dag malede jeg lidt videre med en hot pink og en super tund pensel, og nu valgte jeg en skinnende topcoat, Seche Vite, og resultatet ser du over denne tekst.
Hvilken version kan du bedst li’…?
Do you want more Flowers? Click on “Flowers/blomster” page in the top menu.
Vi du se flere blomster? Så skal du klikke på fanebladet "Flowers/blomster" i menuen øverst på siden.


39 kommentarer:

  1. Jeg kommmer virkelig i forårshumør med alle de blomster... Super fint :)

    kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre, tak, Doktor S :) - det ka' godt bruges sådan en kold og blæsende dag!

      Slet
  2. Such a lovely mani my dear:) I love the both,just one with hot pink a little better:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you sweet Mimi, as usual we agree LOL

      Slet
  3. This flowers reminds me of summer! I, probably, like the version with hot pink a bit more ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, zebra-nails, today it's pretty cold again here in little Denmark - and windy, so summer soon would be nice!

      Slet
  4. Really cute! I love them matte. & That base colour is stunning!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, so much, Jennius - Gold Speck Nails, yes, it's a really gorgeous color, all though a bit difficult to capture on photo...

      Slet
  5. I love them both, but if i had to choose i will pick the glossy with the extra pink. These are adorable Maria!
    Hugs*

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, Lydz, I'm so glad you like them!

      Slet
  6. Another floral masterpiece! I like it best glossy, I think. And I love how you added extra dimension with As Gold As It Gets. Gorgeous.

    SvarSlet
    Svar
    1. Awww, thanks, The Lacquer Tracker. Yes, I like the dimension better in the pink+hot pink too...

      Slet
  7. I like the first version better :)
    It's awesome, well done :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh, thank you so much Let's polish some nails, and thanks for joining!!

      Slet
  8. Reminds me felicity, I liked, so mutch. Kiss

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much, Rayan Camargos, kiss back :)

      Slet
  9. Nice! I like the matte version also, both look great. I love these flower-y manis of yours

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, hermetic, I'm so glad to hear that!!

      Slet
  10. seriously loving your flower manis :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aww, thanks for saying so, Polish AMOR :)

      Slet
  11. kan nu rigtig godt lide dem begge.. men hvis nu jeg skulle være helt på tværs ville jeg nok fortrække den med de hot pinke prikker og så en matte TC :D ha ha ha men kun også for at være på tværs

    håber helbredet har fået det bedre <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er faktisk ikke helt uening i teorien, i praksis vil jeg stadig vælge den blanke, hahaha. Jow, hoster noget mindre nu...

      Slet
  12. Svar
    1. Thank you, The Sparkle Queen, I'm really happy to hear this!

      Slet
  13. Jeg tror faktisk bedst jeg kan lide den version uden hot pink, for det ligner små hjerter på stilke :) hehe.. Og den idé kan jeg rigtig godt lide ;)

    (og se - jeg er endelig up-to-date med min Google Reader ;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Sofie, ja, i virkeligheden så det også langt bedre ud end på fotos - og woow, jeg er imponeret, det må være dejligt at være up-to-date (så længe det varer) ;)

      Slet
  14. this is so beautiful! I love all your designs!

    SvarSlet
    Svar
    1. Aww, thank you, mgiandzi, what a nice thing to say :)

      Slet
  15. Svar
    1. Thank you so much, Fingers, I'm glad you like it!

      Slet
  16. I like both versions, but can see why you added the deeper pink dots--it does make it even more interesting to look at.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Karen, yes, I think so too :)

      Slet
  17. Tusind tak, Christina, ja, de kan sagtens bruges på begge måder :)

    SvarSlet
  18. igen et par skønne negle du har fået kreeret... du har ret med det endimensionelle, det hjalp virkelig med den pinke farve... du er bare for go'... :)

    SvarSlet
  19. what can i say! it's awesome, love it :-D

    SvarSlet
  20. I like the color combo this is a great way to use some fall(ish) colors and add a very spring like feel to them

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, Qetesh, I'm glad you noticed :)

      Slet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...