Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



fredag den 24. februar 2012

A glittering plaid below deck

I don’t know what it is with me and China Glaze Below Deck I basically never wear nail polish without nail art or layering, unless it’s a magnetic polish, but with Below Deck I don’t really feel like adding anything. Twice I did however cave in, so you are about to see 2 more or less half-hearted designs, really uninspired I know – so please be honest, if you comment :) 
Let’s start with the second time, that I liked the best.
Jeg ved ikke hvad der er med mig og China Glaze BelowDeck Jeg har faktisk aldrig neglelak på uden nail art eller et lag flakies eller glitter, medmindre det er en magnetisk lak. Men jag får aldrig til til at gøre mere ved Below Deck. Men to gange har jeg tvunget mig selv, så nu vil jeg vise to mere eller mindre halvhjertede og uinspirerede forsøg, så vær endelig ærlig i din kommentar :) Lad os starte med den anden gang, som jeg bedst kan li’.
 
 
I added plaid stripes with Art Club stripers, the metallic rose is My-Gental and the blue is Midnight Blue, and I finished off with a top coat.
Jeg lavede plaid striber med Art Club stripers, den metalliske rosa er My-Gental og den blå er Midnight Blue, og jeg sluttede med en top coat.

And now onto the first time - og nu videre til den første gang...
 
 

The first time (after a failed stamping attempt on my pinkie) I used a little water based glue for nail art and drew some stripes with a thin brush. After a few moments I sprinkled the dusty rose colored glitter dust over my nails with a small, broad brush. But it looked a bit tame on Below Deck, so I used a little more glue, and after a while I added the blue glitter dust, and finished off with 2 coats of Seche Vite to fully even out the glitter.
Den første gang malede jeg (efter et mislykket stamping forsøg på lillefingeren) med en tynd pensel mønstre i vandbaseret lim, og efter et par øjeblikke dryssede jeg løs gammelrosa farvet glitterstøv på med en vifte pensel. Men det så lidt tamt ud på den mauve farve, så jeg gentog processen og dryssede nu blå glitterstøv på, hvorefter jeg afsluttede med 2 lag Seche Vite top coat for at jævne glitter overfladen helt.

10 kommentarer:

  1. I think it looks lovely all on its own, but I do appreciate the colour combinations here- the sparkly pink and blue looks very pretty together.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, The Lacquer Tracker, it looks like it was OK to post this after all then :)

      Slet
  2. love it with glitters, great idea :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you nail crazy, I'm still not convinced hahaha

      Slet
  3. Awesome I love what you did with the glitter!

    SvarSlet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...