Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



onsdag den 22. februar 2012

DYI Homemade nail polish remover, 2 recipes – hjemmelavet neglelak fjerner, 2 opskrifter

Why spend a fortune on nail polish remover, when you easily can make a cheap one yourself?
There is a lot of recipes to be found on the internet, I tried what I thought looked the best, and adjusted it to meet my needs. I like a polish remover to work fast, but it shouldn't dry out the skin and nails, like pure acetone does.
I also came up with another even simpler recipe, that I’ll give you too.
Hvorfor bruge en formue på neglelakfjerner, når du let kan lave det billigt selv?
Der er masser af opskrifter på internettet, og jeg besluttede at bruge de af dem, der så bedst ud, og justerede dem derefter så resultatet mødte mit behov. Jeg foretrækker en neglelakfjerner, der virker hurtigt, men uden at den udtørrer hud og negle som ren acetone gør.
Jeg har også selv lavet en endnu lettere opskrift, som jeg giver dig til sidst.

 Recipe 1/opskrift 1
You need/du skal bruge:
Pure acetone/ ren acetone
Glycerin
Water/vand
A glass container/en glas beholder.
Something to meassure in, et decilitermål af stål, eller andet at måle med.
Something to stir with/noget at røre med.
A newspaper/something to protect your table with/en avis eller andet til at beskytte bordet, du arbejder ved.
A container for your finished product (could be an empty acetone bottle)/en beholder, f.eks. en tom acetoneflaske, til at have dit færdige resultat i.
optional/valgfrit: fragrance/duft

01. First of all, you need to check, that the items you are going to use are resistant to acetone. There are no problems with glass and steel, that’s why I chose those materials and the original acetone bottle.
Allerførst skal du tjekke, at de du vil bruge kan tale acetone. Derfor har jeg brugt ting af glas og stål, samt den originale acetone flaske.
02. Pour 425ml (milliliter) acetone in your container, don’t worry it hasn’t to be that precise.
Hæld 425ml. acetone i din beholder (det er godt 4 dcl.), og det behøver altså ikke være så præcist.
03. Add 50-60ml glycerin.
Tilsæt 50-60ml. glycerin (godt en ½ dcl.)
04. Stir, and let it rest. You probably will see some of the glycerin layering as pearls on the bottom after a little while, that is why a glass container is great to use. The acetone is saturated and cannot dissolve the rest of the glycerin. You can add just a little more acetone. But first I prefer to take around 50 ml of water, and I add it gradually, while stirring, let it settle as you go along and then you add more, if necessary. You can add more or less, as long as the glycerin is dissolved completely, or at least almost.
Rør rundt, og lad blandingen hvile. Efter et lille øjeblik ser du formentlig lidt glycerin, der er faldet til bunds som perler, det er derfor en glasbeholder er god at blande i. Acetonen er mættet og kan ikke opløse mere glycerin. Du kan nu tilsætte en lille smule mere acetone. Men jeg foretrækker først at tage ca. ½ dlc. (50 ml) vand, som du gradvist tilføjer under omrøring. Lad blandingen hvile undervejs og se, om der fortsat synker glycerin til bunds, og tilsæt så mere vand. Men mere end den nævnte mængde er næppe nødvendig, og det betyder heller ikke noget, hvis der er nogle få perler af glycerin, der ikke er opløst.
05. If you like your nail polish remover to have a more pleasant fragrance and be a little more oily, you can add drops of an essential oil of your choice – or a cuticle oil with a strong fragrance.
Hvis du gerne vil have din neglelakfjerner til at dufte og, så kan du tilsætte nogle dråber af en hvilken som helst æterisk olie, som du synes om, eller du kan bruge en lidt for parfumeret neglebåndsolie, det tilføjer også lidt ekstra olie til blandingen.

Recipe 2 – opskrift 2
You also can mix pure acetone with a cheap, oil based acetone-free polish remover, that in itself maybe isn’t effective at all.
You need to mix the remover in the acetone gradually, lightly shake or stir, and test it on your nails to obtain the level of “greasiness” combined with a good ability to remove polish.  
In Denmark we have a brand called DKS Impulsiv a cheap supermarket brand, that I use for this purpose. They do export to a number of countries, so you might be able to find it where you live. 
I use approximately 1/10 part DKS Impulsiv to 1 part acetone. That is aprox. 1 lid full (10ml) of the DKS to 90-100ml acetone. If you do not have a funnel, you can fold some tin foil, at use that.
Scroll down to see my dispenser bottles.
En anden og endnu mere simple løsning er at købe en billig, oliebaseret acetone fri neglelakfjerner, der måske i sig selv ikke virker specielt effektivt.
F.eks. er DKS Impulsiv et godt bud, og 100ml. koster i vores lokale Føtex 20 kroner. Jeg plejer at hælde den gradvist i og teste indimellem, så jeg føler at mine fingre er tilpas ”olierede”, men uden at det går ud over effektiviteten og tiden det tager at fjerne lakken. 
Jeg bruger ca. 1 kapsel (ca. 10ml) DKS Impulsiv til lige knap 1 dcl. acetone, altså til ca. 90 - 100ml, men prøv dig frem, så det passer DIG bedst. Hvis du ikke har en tragt, kan du bare folde en af alufolie.
I love my dispenser bottles (bought on Ebay from China at a very low price). I have one for pure acetone for cleaning stamping plates/tools, one for rubbing alcohol for removing any oily residue on my nails before applying base coat, and one for each of my DIY polish removers. They are simple to use, place a cotton pad, press down a few times - ready to use...
Jeg elsker mine smarte dispenser flasker, som jeg har købt billigt fra Kina på Ebay. Jeg har en til ren acetone til brug når jeg skal gøre stamping plader og redskaber rne, en til propylalkohol, som jeg affedter minenegle med inden jeg lægger base coat, og en til hver af mine egne blandinger. De er enkle at bruge, læg en vantrondel på, pres ned et pargange - færdig til brug...

16 kommentarer:

  1. i didnt put the word verification thing on there. must have been blogspot.

    SvarSlet
  2. Good idea! I've thought about adding glycerin to acetone.

    SvarSlet
    Svar
    1. It's so easy, so I look forward to seeing if you blend your own too :)

      Slet
  3. Ok, ive figured out how to change it. i hate those things too :/

    SvarSlet
    Svar
    1. That's really great Kelly, I look forward to commenting again :)

      Slet
  4. thanks for these recipes :-D
    i also have this dispenser bottle from ebay, love it :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, nail crazy, I'm glad you like tham, and OH yes, how could we live without those dispenser bottles.... :)

      Slet
  5. Great idea for a blog post- I've heard of people mixing their own remover, but had no idea how one did so. Your posts are so informative! Thank you for sharing.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, I'm glad you found it usefull :)

      Slet
  6. Elsker bare DIY´er!!! :-D

    Men jeg giver 38,- for 250 ml lakfjerner. Så er det snart ikke billigere at lave det selv er det?
    Jeg har gelenegle og min tekniker har sagt at jeg ikke må købe lakfjerner med accetone i. Men synes jeg ser rundt omkring på nettet at gele ikke kan opløses af accetone - ved du noget om det?

    Hvis man nu laver selv efter dine opskrifter, og kommer glycerin i, så skal neglene af-fedtes inden man kommer lak på ikke? Ellers kan lakken vel ikke hænge fast? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisa, det kommer jo an på hvad du mener med snart ikke billigere - nu har jeg ikke regnet det nøjagtigtig ud, men DIY prisen er ca.60% billigere - så det er som man tager det :)
      Jeg vasker nu altid hænder når jeg har taget lak af så det ved jeg ikke - men lige bort set fra det så affedter jeg konsekvent mine negle inden grundlakken.

      Slet
    2. TSK var det bare dette svar du mailede om? ;-) Det har jeg læst :-)

      Slet
  7. Nu har jeg lige o Matas købt 500 ml acetone til 27 kr og 175 ml glycerin til 31 kr. Kan det mon købes billigere andre steder?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig selv købt andre steder, så jeg kender ikke prislejet :)

      Slet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...