Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



tirsdag den 7. februar 2012

China Glaze Magnetix, first impressions and swatches – første indtryk

Dansk, se længere nede.
China Glaze Magnetix is here on my table, and I’m excited…
I have read good and bad reviews about opacity, the magnet etc. – so I was of course curious to try them myself.
The instructions tell me that on one coat is enough, and that is different from other brands. So that's what I did on the swatch sticks, and it seems to work great!
The formula was like other magnetic polishes I have tried, a bit on the thicker side, except for one that was a bit thinner, and thus might be sheer in one coat.
The magnet has all the 3 patterns in one. On the first test on swatch sticks the star and the arrow magnet doesn’t seem to give as “tidy” a pattern as the diagonal magnet.
Over the next 5 days I’ll test them on nails – one color with each of the magnets. The Magnetix collection has 6 polishes, but I left “Attractions” behind, and I now regret that. But I read bad reviews on Attractions, and I already have a very nice grey from nails Inc., click HERE to see it.
For now I’ll let the photos talk for themselves – I managed to get the colors very true to real life.
China Glaze Magnetix er ankommet – og jeg er spændt….
Jeg har i forvejen læst både gode og dårlige anmeldelser vedr. gennemsigtighed og magneten, så jeg var naturligvis spændt på selv at prøve dem.
Instruktionen fortæller mig at et lag lak er nok, hvilket er anderledes fra de andre magnetlakker, jeg kender. Så det var det jeg gjorde på swatch pindende, og det ser ud til at virke fint!
Konsistensen virker som andre magnetlakker, altså en smule tyktflydende, bortset fra en, der var lidt tyndere, og derfor måske vil vise sig at behøve to lag for at være dækkende.
Magneten har alle tre mønstre i en. På min første test på swatch pinde, virker det som om stjerne- og pilemagneten ikke giver så ”rent” et mønster som den diagonale magnet.
Jeg vil hen over de næste dage afprøve dem alle 5 med alle tre magneter. Der er 6 lakker i serien, men jeg lod være med at købe den sidste, den grålige Attractions, som jeg havde læst meget dårlige anmeldelser på, og jeg har jo i forvejen en skøn grå fra Nails Inc., se den HER
I denne omgang vil jeg lade farverne tale for sig selv, det er lykkedes mig at fange dem ret godt med kameraet.
Drawn to you - sun/sol. Dries a bit matte/tørrer lidt mat.
Drawn To You flash/blitz
Pull Me Close - sun/sol
Pull Me Close - flash/blitz
You Move Me - sun/sol
You Move Me - flash/blitz
Cling On - sun/sol
Cling On - flash/blitz

Instant Chemistry - sun/sol
Instant Chemistry - flash/blitz
magnet top
magnet - 3 choice's/valg

11 kommentarer:

  1. love the colors, can hardly wait to see them all on your nails :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Nail crazy, I'm pretty excited about them too :)

      Slet
  2. They look pretty! Think I might buy some :)

    SvarSlet
    Svar
    1. They are really worth the money if you ask me :)

      Slet
  3. Lookin forward to see them on nails,from these swatches I think I like "Pull me closely" the best:)

    SvarSlet
  4. Pull Me Close er fin fave :D den er lækker

    meeeen kan nu også godt lide Drawn to you ha ha.

    vi skal snart støde vores kønne hoveder sammen Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det er vi nødt til, skal lige over denne uge, den er mere stresset end jeg kan holde til. Måske kunne vi lave en swatch dag, hvor vi kunne prøve lakker og fotografere dem :)

      Slet
  5. These are so beautiful! I want them all!

    SvarSlet
    Svar
    1. LOL, you should buy them, you won't regret it :)

      Slet
  6. I like "Pull Me Close" and "Instant Chemistry" the most, but I'm sure all of them will be interesting to wear :-)

    SvarSlet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...