Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



torsdag den 16. februar 2012

Catherine Arley holographic polishes (667 silver/metal grey) + 805 black, swatches & review – anmeldelse

Dansk, se længere nede.
The Catherine Arley brand is completely new to me, it is a Turkish brand.
Both polishes are applied over a ridge filler base coat, and I can honestly say – both of them went on like a self-applying-leveling dream, without any of the hassles that you can have with holographic polish. Furthermore they dry fairly quickly and they have a nice, shiny finish. I didn’t apply a top coat to these swatches.
Catherine Arley neglelak er et nyt mærke for mig, det er et Tyrkisk mærke (tak Ida K :)
Begge lakker er lagt over en ridge filler grundlak, og jeg kan helt ærligt sige – de var begge en drøm at lægge, de gled næsten selv på, og der var ikke skyggen af de problemer som påføringen af holo lakker ellers kan give. Ydermere tørrer de hurtigt og de har en flot, skinnende finish, selvom jeg ikke har brugt toplak på disse billeder.

667 is a medium metal/silver/grey with medium holographic effect, I can vaguely see it even in shade or indoors without artificial light. 
667 er en medium metal/sølv/grå farve med en medium holografisk effekt, jeg kan faktisk godt se holoeffekten selv i skygge eller indendørs uden kunstigt lys.

 

805 is black with a subdued holographic effect, the rest of the time it looks like it has a discrete gold shimmer, but as you can see: in sun and with artificial light (+ flash) you see it clearly.
805 er sort med en let holografisk effekt, resten at tiden ser den ud som om, den har et diskret guld shimmer, men som du kan se: i sol og kunstigt lys (+ blitz) ser man den tydeligt.


22 kommentarer:

  1. I like them both :)

    SvarSlet
  2. Wow -de er virkelig, virkelig smukke. Jeg kender heller ikke det mærke, men har lige googlet mig frem til, at de har vildt mange flotte holo-lakker :)

    Må jeg spørge hvor du har købt dem?
    Og kan du huske prisen?

    Mvh. Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise. Jeg købte på Ebay fra Bulgarien, og da jeg købte to blev potoen billigere, mener det var 9-10 dollar pr. stk. inklusive fragt, altså 50-60 kr, disse holoer siges at være blandt de billigste i verden. Jeg har også set dem billigere på en side med krylliske bogstaver, så jeg aner ikke om de sender til udlandet...
      Men på Ebay er der flere sælgere af dem, $6 ser ud til at være prisen, men de varerer så noget i fragt, håber det var af hjælp. Hvis du ikke har Ebay konto kan jeg måske købe for dig og få sendt direkte til dig...

      Slet
    2. Jeg takker mange gange for dit svar. Jeg har ebay konto, ellers mange tak for tilbudet om at købe for mig.
      Vil begive mig ind på ebay og kigge. Har ledt efter en smuk sort holo sååå længe.
      God weekend :)

      Slet
    3. Det var så lidt, jeg håber du får købt den :) MEN den er som sagt ikke vild stærk i holoen, jeg har valgt de "bedste" billeder...

      Slet
  3. Lovely! Would love to see these two colours combined into a manicure of some kind. Maybe a funky holographic french manicure? I like the idea of subtle colour differences in a french manicure.

    Thanks for sharing!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you, and you just gave me a good idea. The french doesn't really work for me, makes my nails even more fat and short LOL - but I have some dots in my head (actually some might say, that's the only thing I have in there LOL)

      Slet
  4. zipper den lynlås jeg har for munden, har armene over kryds og grynter umpfh ;)

    misundelse er en grimmer ting ha ha ha

    SvarSlet
    Svar
    1. Jammen, så ved jeg da hvor de kan få et godt hjem, hvis det er :)

      Slet
  5. Just gorgeous!
    I have 805 and I'm so in love with it.. too bad I can't wear holos whenever I want...

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Christina, Is that a work related thing - or why can't you wear holo's all the time if you like??

      Slet
  6. love them both, i have 805, now i remember i didn't wear it for a long time... too bad ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Nail crazy, LOL, well many that's because you have more polishes than you can remember - a luxery problem hahahaha Am I right when I think it's Bulgarian???

      Slet
  7. Hej Maria
    Tak for din skønne blog, som jeg er blevet helt afhængig af.. Catherine Arley er et tyrkisk mærke, som ikke forhandles ud af Tyrkiet, men fx ud af Bulgarien. Andre bloggere har forsøgt sig, og leverancerne er blevet bedre kan man forstå. Til en pris af lidt over 1 € pr. stk. er det tillokkende..
    Her er links til 3 andre bloggeres erfaringer: http://www.emeraldsparkled.com/2010/12/review-holo-craze.html
    http://the-swatchaholic.com/?p=3211 og http://www.makeuptalk.com/beautyblog/catherine-arley-holographic-polishes/ Der er mange flere, google evt. selv! Ida K.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ida. Tusind tak for de søde ord og for oplysningen, jeg har nu rettet det i teksten!
      Jeg håber du kunne tænke dig at blive officiel fast læser ved at melde dig på med Google friend connest, du finder knappen "tilmeld dig dette websted" i øverste højre hjørne :)
      Jeg er dog ikke sikker på, at det hjælper på afhængigheden ;)

      Slet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...