Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



mandag den 18. juni 2012

Quick and easy flowers on One kiwi a day

 
The base color is the gorgeous Essence One Kiwi A Day from the Fruity collection. I thought it would be a one-coater, but it needed two. The flowers I painted in 3 different acrylic colors, and dotted the center with the same colors, to tie the colors together. If I had wanted to make it less discrete, I could have given the flowers red or hot pink centers. The top coat is Seche Vite.
This mani gives me a feeling of a piece of fabric or a summer table cloth, what do you think?
Grundfarven er den smukke Essence One Kiwi A Day fra Fruity kollektionen. Jeg troede det ville være en one-coater, men den skulle have to lag. Blomsterne malede jeg i tre forskellige akrylfarver, og jeg dottede blomsternes midte med de samme farver for at binde farverne sammen. Hvis jeg havde ønsket at gøre dem mindre diskrete, kunne jeg have valgt. f.eks. en pink til midten. Læste du dette på dansk eller eng.? Toplakken er Seche vite.
Denne manicure mindede mig lidt om stof eller en sommerdug, og hvad synes du?

43 kommentarer:

  1. i really want this polish, and your flowers looks exactly like it should ;-D

    SvarSlet
  2. This is so pretty! <3

    SvarSlet
  3. I love this!! So pretty and cute! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. I'm happy to hear it, thank you so much Ashesela :)

      Slet
  4. "Easy", you say?! I know that painting flowers on the nails isn't easy at all! :D
    They're very pretty, I like the simplicity of them.

    - Og jeg læste både på dansk og på engelsk. Jeg ville også læse hvis det kun var på engelsk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. LOL, thank you Rainbowify Me, with training everything gets easier, but I'm happy you like them :)
      Hahaha, tak, jeg går nemlig og overvejer om det villle være smartere kun at skrive på engelsk...

      Slet
  5. the green and flowers are so pretty. btw, i'm having a $50 gift card giveaway!

    SvarSlet
  6. This is beautiful! I love your flowers!

    SvarSlet
    Svar
    1. I'm happy you like them, thank you drinkcitra!

      Slet
  7. I like Essence One Kiwi A Day, and definitely I need to find it! :-) I think that you made an excellent job choosing the colours of your flowers and you know what? - when I see this manicure I don't immagine a summer table cloth, it is more like bed sheets that I immagine, and I immagine it clearly: the sheet under should be just Essence One Kiwi A Day, and the upper sheet and the pillowcases should be exactly like your manicure, with flowers! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. LOL, you are right, it would be great bed sheets, thank you Raggio di Luna :)

      Slet
  8. I love all your flower designs they are so pretty :)

    SvarSlet
  9. This is such a gorgeous, perfect kiwi green! I love it!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you ScarsLikeLace, I'm happy I bought it, it's so "different" :)

      Slet
  10. I love the green base color! It's so appropriately named and reminds me of kiwis. Your flowers look perfect, as usual! The white and yellow colors are so nice against the green base. :D

    ~ Yun

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much Yun, I'm happy you like it - and I agree, the name is spot on!

      Slet
  11. You always do such beautiful work!

    SvarSlet
    Svar
    1. Awww Polish and Charms, thank you so much :)

      Slet
  12. These are so lovely! Perfect on the kiwi, too--I have got to get that shade! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much Elizabeth, I hope you find it!

      Slet
  13. Det var dog en helt fantastisk flot grøn farve!!! Den skal så absolut på min ønskesddel!! :-) Og du ved jeg ikke rigtig er til blomster, men lige præcis sammensætningen i denne mani, er helt i øjet. Og den må jeg bare prøve en dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det - men den er nok udsolgt. Jeg anede ikke at du ikke brød dig om blomster :)

      Slet
  14. Og forresten, læste indlægget på dansk -- men det ved du jo jeg gør. :-) Og jeg har vænnet mig til din opsætning så det er hurtigt for mig lige at se ned over siden, og finde de ord jeg forstår :-p

    SvarSlet
    Svar
    1. LOL - OK, fint, jeg prøver at undersøge om det er nødvendigt fortsat at skrive på dansk :)

      Slet
    2. Det er dovenskab!! hvis det kun stod på engelsk ville jeg læse det, og forstå det! ;-)

      Hvor køber jeg Essence One kiwi? Må eje!!!

      Slet
    3. Den er købt i Tyskland, men kollektionen (fra tidligt forår) er næsten 100% sikkert udsolgt nu...

      Slet
  15. Tusind tak Christina, også for din stillingtagen til sprog - jeg tror jeg på et tidspunkt starter en spørgerunde om det...

    SvarSlet
  16. Definitely agree that is feels like a summer pattern fabric- I'd love a dress made out of this one!

    SvarSlet
    Svar
    1. Than kyou so much, The Lacquer Tracker, it would be a nice dress, I think :)

      Slet
  17. Super fine farver. Jeg læser faktisk på engelsk, men mest fordi det er den tekst der kommer først :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Sosa07ac, og ja, det lader til at de fleste danskere godt kan klare sig uden den danske tekst...

      Slet
  18. They are beautiful hun. I know what you mean about the summer table cloth, I think my Nan has one with a similar design x :-)

    SvarSlet
  19. so pretty and for some reason it reminds me of a dress of my childhood :) cute!

    SvarSlet
    Svar
    1. I love it when my manis gives all sorts of associations and thoughts - thank you Lydia!

      Slet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...