Check out my freehand nail art in the folders/pages above this line :) - Se min frihånds nail art i fanebladene over denne linie :)



torsdag den 24. maj 2012

Messy Mesmerize abstract mani

 
 
The base color is one coat of the very well pigmented, beautiful blue Essie Mesmerize, and then I chose 3 colors to sponge and dot on it: Essie Mint Candy Apple, Essie Cocktail Bling and OPI Alpine Snow. It’s totally unpredictable and not at all planned – and it was fun and bright to wear – do you like it as abstract nail art – or is it just a total mess to you – be honest??
Grundfarven er et lag af den meget velpigmenterede og smukke Essie Mezmerize, og derefter valgte jeg 3 farver som jeg duppede på: Essie Mint Candy Apple, Essie Cocktail Bling og OPI Alpine Snow. Det er helt uforudsigeligt og uplanlagt – og det var sjovt at have denne mani på med dens klare farver. Kan du li’ den som abstrakt nail art – eller synes du bare det er en gang rod – vær ærlig??

25 kommentarer:

  1. farverne er super fine - men ja tænker måske lidt at det bare er et rod. tænkte om du en dag måske ville lave et indlæg med tips til at bruge dotting tool? :D jeg har købt nogle men er en kegle til at bruge dem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din mening, Maibritt :) Ang. brug af dotting tool, så kunne jeg umiddelbart forestille mig, at du trykker for hårdt eller dotter på våd lak...?
      Send mig en mail, så kan vi vende hvad du måske kan ændre, for jeg tror det ligger i en lillebitte ting :)

      Slet
  2. Looks like the sky with moons and stars and clouds :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Aww, thank you so much, Tinka :) Actually I myself got moon associations LOL

      Slet
    2. i have to agree with Tinka, thats what i thought too :) love the abstract!

      Slet
    3. Thank you, Lydz, It's really fun to hear what you guys see in this :)

      Slet
  3. Jeg kan godt lide det :) det er sådan noget man bliver forvirret (på den gode måde) af at se på :) Det er i hvert fald et dejligt farvevalg

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehehe - tusind tak Annemette, det er jeg glad for at høre :))

      Slet
  4. Tusind tak Christina, det er jeg utroligt glad for at høre :)

    SvarSlet
  5. Farverne er dejlige, og passer rigtigt sammen. Dog er jeg ikke til det ustrukturerede, og bryder mig derfor ikke om denne mani. For at være 100% ærlig tænkte jeg om packman havde haft det skidt...!

    kh
    Simone

    SvarSlet
    Svar
    1. Nåååårhhh, stakkels lille Packman, jeg tror du har ret hahaha Det var dagens kommentar, jeg elsker når en abstraks mani kan skabe forskellige associationer - vi behøver ikke altid være "pæne" og snorlige, det er godt at blive kastet ud i noget, hvor fantasien kommer i sving :) Godt set Simone!!!

      Slet
  6. Svar
    1. Thank you so much, Polish and Charms, I'm happy to hear it :)

      Slet
  7. I really like this- Essie Mesmerize might be my favourite blue ever, and I like how you added "clouds" and dots in different shades. I makes me think of a world in which the sky has polkadots. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. LOL, awww how cute, I would like to live in that world from time to time. Thank you, The Lacquer Tracker :)

      Slet
  8. This is pretty, I love all the blues together!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you ScarsLikeLace, I'm glad you like it!

      Slet
  9. You said to be honest! I think it's kind of messy. Maybe swirling it around might have made it into a galaxy mani...or less of the dotting. The dotting is a real 'regular shape/pattern.' Contrary to abstraction in my minds eyeballs! But really glad you like it - you are the one wearing it.

    Don't get why everyone's photos of Mesmerize look better than my bottle puts out. I want to like the color so much - it's talked up a ton. Maybe I just got a bad one - did not buy it off the shelf but via mail order.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you for your thoughts beachgal, I wasn't looking to do a galaxy, I just let my mind wander, and this was the result. It's a mind cleanser, where the imagination is set free - for the viewer as well :)
      I'm sorry to hear that your bottle doesn't isn't what you expected. Maybe you should look into having your computer color calibrated...?

      Slet
  10. farve en gode sammen og endelig ser det okay ud... men jeg er et stort rode hoved men har det hanler om mine negle så et der som reget orden og styr på det så jeg ville ikke gå med den mani men endelig er den sød nok :)

    http://polish-life.blogspot.com/

    SvarSlet
  11. lovely colors, especially the mint one :-D
    honestly, i prefer your flowers over this abstract mani, but if it was on my nails i would wear it anyway ;-D

    SvarSlet
    Svar
    1. LOL, thank you, nail crazy, that was a fun way of putting it ;)

      Slet

Please do NOT link spam! Comments with links will very likely be removed. If you want me to look at your blog, send me an email!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...